CRM to jest angielski skrót, który pochodzi od pełnego określenia Customer Relationship Management. W dosłownym tłumaczeniu brzmi to po prostu zarządzenie relacjami z klientem. Jest to jak wskazuje na to już sama translatoryka po prostu oprogramowanie mające na celu stymulowanie zarządzania, gdzie chodzi o tworzenie jak najlepszego rodzaju więzi z klientem, będącym konsumentem danych produktów, towarów czy też usług. Co więcej, podstawą jest tu takowe kształtowanie relacji, aby była opcja zdobycia klienckiej lojalności na tyle, by nie zechciał odejść od usług naszej placówki na rzecz innych, konkurencyjnych firm także działających w naszej branży.
Program tego rodzaju zapewnia usprawnienie pracy pracowników, ale też pozwala na stworzenie pozytywnego wizerunku danej firmy w zakresie jej odbioru przez potencjalnego klienta. To sposób na zachowanie stałego klienta a także narzędzie bardzo skuteczne w sferze zaradzania projektami oraz narzędzie idealne do ofertowania i prowadzenia elektronicznych baz danych oraz obiegu dokumentów.